نحوه نصب کولر گازی اسپیلت

ابتدا شیرهای گیج (دستگاه اندازه گیری) را ببندید و شیلنگ آبی را به شیر برگشت کمپرسور وصل کنید. کپسول گاز را به شلنگ زرد وصل کنید و دریچه کپسول گاز را باز کنید، سپس کولر گازی خود را روشن کنید، شیر آبی را باز کنید، سپس با استفاده از گیج تنظیم یا آمپر شارژ کنید. سپس با استفاده از گیج یا آمپر مصرف شارژ کنید. دریچه های گیج و کپسول گاز خود را ببندید. کولر گازی را خاموش کنید و شیلنگ گیج را از شیر سرویس و کپسول گاز خود باز کنید. زمانی که کولر گازی نصب شده و نیاز به جابجایی دارد، می توانید گاز دستگاه را جمع آوری کنید تا کولر گازی خود را در حین جابجایی از دست ندهد.

جمع آوری گاز کولر گازی:

جمع آوری گاز یا به اصطلاح پمپاژ پایین به معنای هدایت گاز از لوله ها و پنل کولر گازی به کندانسور (پانل بیرونی) است. لازم به ذکر است که دریچه ها در هنگام کار با کولر گازی باز هستند. درپوش سوپاپ را نیز باز کنید. اگر کولر خاموش است، باید کولر گازی را به مدت 10 تا 15 دقیقه روشن نگه دارید. شیرهای گیج را کاملا ببندید و شیلنگ گیج را به شیر سرویس وصل کنید. پشت را نیز کاملا ببندید. پس از انجام این مراحل، دستگاه را خاموش کنید. اکنون می توانید پنل های رابط پنل داخلی و کندانسور را جدا کرده و گاز کلر را به راحتی و بدون نشتی جابه جا کنید.

تست تشخیص فشار و نشتی:

ابتدا از بسته بودن شیرها اطمینان حاصل کنید، با برداشتن درپوش شیر کندانسور از بسته بودن آنها اطمینان حاصل کنید. سپس یک شیلنگ گیج را به شیر گاز و شیلنگ گیج دیگر را به کپسول نیتروژن وصل کنید. دریچه کپسول را باز کنید تا فشار کپسول به 150 برسد برای اطمینان از عدم نشتی محل های جوش آنها را در فوم و صابون آغشته کنید و به فشار گیج توجه کنید زیرا اگر عقربه گیج پایین باشد به این معنی است که سیستم دارای نشتی است. یک نشت پس از گذراندن مراحل نشت یابی و تست فشار، کپسول را خارج کرده و مراحل وکیوم را طی کنید.

جارو برقی در نصب کولر گازی:

پس از برداشتن کپسول، پمپ خلاء را وصل کنید. مراقب باشید برای انجام عملیات خلاء از کمپرسورهای معمولی استفاده نکنید زیرا عمل خلاء به خوبی کار نخواهد کرد. اگر لوله کشی بیش از 10 متر باشد، زمان خلاء حداقل 15 دقیقه یا بیشتر و اگر کمتر از 10 متر باشد، حداقل 10 دقیقه یا بیشتر است. درجه گیج باید زیر صفر باشد و توجه داشته باشید که زمان جاروبرقی به دو عامل بستگی دارد: 1 ظرفیت پمپ وکیوم 2 حجم کولر به عنوان مثال اگر از پمپ وکیوم با ظرفیت 8 متر مکعب برای جاروبرقی استفاده می کنید. اگر لوله کشی بیشتر از 10 متر بود زمان خلاء حداقل 15 دقیقه یا بیشتر و اگر کمتر از 10 متر باشد حداقل زمان 10 دقیقه یا بیشتر است. در نهایت وقتی عملیات خلاء تمام شد شیر گیج را ببندید و پمپ وکیوم را خاموش کنید و بعد از 5 دقیقه اگر درجه گیج زیاد شد به این معنی است که سیستم نشتی دارد و اگر درجه جابجا نشد یعنی که مشکلی در سیستم وجود ندارد و پمپ باز است. و شیرها را باز کنید. بعد از 5 دقیقه کولر گازی را روشن کنید.

 

منبع:

https://serviskaran.ir/services/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c/




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: